Dobry psycholog z Gdynii. Fachowa pomoc psychologiczna. Sprawdź sam!

Model gier to tylko jedna z wielu strategii nauczania

Zanim przejdziemy do rozdziału 10., w którym zajmiemy się stosowaniem nagród i kar w kierowaniu klasą szkolną, chciałbym w kilku słowach zawrzeć krótką przestrogę i jedno zapewnienie co do posługiwania się modelem gier.

Po pierwsze przestroga: Model gier jest zaledwie jedną z wielu strategii nauczania. Jest to pewien sposób, pewna technika czy też metoda nauczania. Jeśli więc posługujecie się modelem gier, cały czas pamiętajcie o regule nadrzędnej z rozdziału 6., głoszącej, iż: „Warunki uczenia się muszą być spełnione niezależnie od wybranej metody nauczania”. Nie wystarczy, że uczniowie będą tylko „grali w grę” i cieszyli się z tego (choć radość, jaką im to sprawia jest głównym czynnikiem motywującym do skupienia uwagi i uczestniczenia w lekcji). Celem modelu gier jest nakłonienie uczniów, by chcieli koncentrować uwagę na treściach kształcenia wystarczająco dobrze i przez dostatecznie długi czas, by przyswoić je sobie bez przymusu z zewnątrz.

A teraz zapewnienie: Jeśli będziesz się posługiwać modelem gier w sposób właściwy, przekonasz się, że problemy związane z dyscypliną uczniów będą mniej liczne i nie tak poważne: uczniowie będą motywowani do nauki i nie będziesz już taką „zrzędą”, zrealizowane zostaną cele emocjonalne, będziesz wraz ze swymi uczniami członkiem jednej „paczki”, nie starczy wam dnia na zrobienie wszystkiego co chcielibyście zrobić, uczniowie będą przychodzić wcześniej, a wychodzić będą późno. Twoje związki z nimi staną się bardziej osobiste i bardziej pozytywne, cieszyć 44 Cię będzie praca i Twoi samomotywujący się uczniowie.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.